5 diet, które warto wypróbować w 2018 roku

REDAKCJA

Jak będziemy się w tym roku odżywiać? Jakie diety będą polecane na schudnięcie? Sprawdź.

dieta 2018

Każdego roku eksperci śledzący trendy żywieniowe i prognozują, jakie zmiany czekają świat w sposobie żywienia, a zwłaszcza odchudzania. Już wiadomo, jakie diety mają szansę stać się hitem w 2018 roku.

Dieta DASH
Według US News and World Report dieta DASH znajduje się na szczycie rankingu najlepszych jadłospisów na rok 2018. Nie od dziś nazywana jest ona najzdrowszą dietą świata. Zalecana jest m.in. w przypadku nadciśnienia i problemów z funkcjonowaniem serca. Celem diety DASH nie jest bowiem wyłącznie utrata tkanki tłuszczowej – to nowatorski model żywienia rekomendowany wszystkim.

Zobacz także: Schudła 65 kg w rok. Jej dieta może jednak budzić kontrowersje

Podstawowe zasady:
•    Regularne spożywanie ryb, które są bogate w kwasy tłuszczowe omega-3. Minimum 2 razy w tygodniu. Ryby mogą być pieczone, duszone, gotowane na parze. Należy unikać ryb smażonych oraz z puszek.
•    Regularne spożywanie warzyw (minimum 4-5 razy dziennie) i owoców (3-4 razy dziennie).
•    Spożywanie produktów zbożowych – każdego dnia i to najlepiej kilka razy dziennie. Należy wybierać produkty pełnoziarniste (nie wieloziarniste). Dotyczy to nie tylko pieczywa, ale również makaronu czy mąki.
•    Spożywanie nabiału – nabiał, który pewne diety wykluczają całkowicie, stanowi podstawę diety DASH. Według amerykańskich naukowców produkty mleczne warto jeść nawet kilka razy na dzień.
•    Włączenie do diety zdrowych tłuszczów w postaci orzechów czy oliwy.
•    Doprawianie posiłków ziołami (w ograniczonych ilościach), zwłaszcza czosnkiem, imbirem, kurkumą, cynamonem.
•    Nawadnianie organizmu – należy wypijać co najmniej 1,5 litra niegazowanej wody mineralnej dziennie. Dozwolona jest także herbata (zielona, biała, oolong) w ilości 2-3 kubki na dzień.
•    Rezygnacja ze spożycia bądź znaczne ograniczenie: soli, słodyczy, alkoholu, papierosów. Od czasu do czasu można sobie pozwolić np. na gorzką czekoladę, kieliszek czerwonego wina.

Strony

Komentarze (5)
ocena
4.6/5

Pozostaw pole puste, aby dodać komentarz jako anonim.

Opcjonalnie

Ocena artykułu 1-5

Wpisz wynik równania, aby dodać komentarz

Kasia
(Ocena: 5)
2018-01-31 15:55:03

Fajny artykuł, trendy zapowiadają się bardzo dobrze. Sama stosowałam jedną z nich i byłam zadowolona. Osiągnęłam pożądane efekty, a przede wszystkim nauczyłam się zdrowego odżywiania, odpowiedniego nawadniania - piję bogatą w magnez i wapń zieloną Piwniczankę, a także stosowania ziół zamiast soli, której używałam zdecydowanie za dużo.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Damron
(Ocena: 4)
2018-01-31 12:58:34

W tym roku przynajmniej jakiś sensowny trend ;) Wiadomo, że dieta jest ważna ale bez ćwiczeń nie ma zdrowego chudnięcia. Ja gram w siatkówkę, regularnie chodzę na pływalnię i biegam, daje mi to mnóstwo pozytywnej energii także polecam :) Jeśli chodzi o jedzenie to po prostu staram się zdrowo odżywiać, a jak nie mam czasu na gotowanie w tygodniu to zamawiam sobie na kilka dni zdrowy catering dietetyczny (np. białko eat fit) zamiast fast foodów.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Mania
(Ocena: 5)
2018-01-31 18:44:15

Oni mają dietę paleo, prawda? Jak oceniasz ich dania? Ja się własnie zastanawiam nad wykupieniem na tydzień na próbę.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
lucy
(Ocena: 5)
2018-01-26 15:32:36

Diet przeszłam w tamtym roku kilka i jedyne co mi z nich pozostało to efekt jojo. Zapisałam się na fitness 3 razy w tygodniu, piję niegazowaną cisowiankę z cytryną i zamiast smażyć to gotuję lub piekę. Słodyczy też nie kupuję i efekt jest lepszy niż o tych wymyślnych jadłospisach

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
Joasia
(Ocena: 4)
2018-01-16 11:03:03

Wiadomo, że dieta jest ważna, ale nie zawsze skuteczna sama w sobie. Ja dodatkowo codziennie piję herbatkę ziołową na nadwagę ze strony nowoczesneziola, powoli widzę efekty.

Zgłoś do usunięcia Odpowiedz
  • Strona 1 z 1